onsdag den 13. april 2016

Øv

Tiden er nu kommet til at al den kedelige tavleundervisning i lokale 117 skal skiftes ud med filmning af vores eksamensprojekt i mediefag. Endelig. Jeg har hver evig eneste gang jeg har trådt ind i lokale 117 for at have mediefag, glædet mig uendeligt meget til at jeg kunne gå ud igen, af den simple årsag, at jeg synes det er vanvittigt kedeligt. Jeg valgte oprindeligt billedkunst som mit kunstneriske fag, men fik så chancen for at ændre det, hvilke jeg af uforklarlige årsager valgte. Når jeg hører om hvad de på billedkunst- og musikholdet laver i forbindelse med deres eksamensprojekt, ville jeg ønske jeg havde valgt anderledes.

Jeg er i mediefag gennem hele året blevet fyldt med alle de ting, jeg i skolen synes er kedeligst. At analysere. Det er i virkeligheden kun det man skal, udover at have styr på 1.000.000.000 faglige begreber. Der er ting jeg hellere vil, end at høre om observerende dokumentarer, kælkede linjer og farvesymbolik. Rigtig, rigtig mange ting, faktisk. Min mangel på motivation for disse mediefagsmoduler er stor, og derfor er min arbejdsindsats heller ikke lige sindssygt god. Rent ud sagt er den faktisk pisse ringe, men sådan er det.

Vi er allerede gået i gang med at filme vores eksamensprojekt og har fået filmet de første scener, som ikke må kaldes scener, men indstillinger. Jeg spiller hovedrollen og jeg har efter min egen mening, taget mine skuespillerevner i betragtning, gjort et fabelagtigt stykke arbejde. Jeg er havnet i en god gruppe, hvor vi satser på at få lavet en god film, så det skal nok blive godt. Min arbejdsindsats i timerne har som sagt været pisse ringe, men jeg håber på at vores fim kan hæve det lidt på karakterskalaen.


Selvom jeg hader mediefag som pesten, ville det sådan set være okay at trække det til eksamen. Det kan godt være, at det er kedeligt, men det er forholdsvis let og jeg tror godt jeg vil kunne være i stand til at klare det fint. Man skal bare kunne have styr på alle de hundredevis af faglige begreber og kunne være i stand til at analysere. Det skal jeg nok. Jeg skal bare lige have læst til op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar