tirsdag den 5. april 2016

Musik cafe

Musik cafe


Kære blog.

I fredags var der musikcafe på det gymnasium jeg går på. Marselisborg gymnasium. Det var vores klasse som stod for det denne gang. Vi stod faktisk også for den sidst, hvilket er ret dumt, da der er klasser som ikke har holdt det endnu og så får de ikke muligheden for at kunne tjene penge til deres klassekasse. Men heldigvis har vi nu holdt det to gange og det har været pisse hyggeligt. Jeg føler virkelig at vores klasse er dejlig, når vi i fællesskab står for arrangementer som denne musik cafe. Ingen er sure, alt er godt.

Vi startede eftermiddagen med at drikke øl. De smagte af mark og korn. Lidt ligesom en Weissbier jeg en gang fik i Østrig.







Da vi havde fået gang i fadøls anlægget, begyndte folk fra de forskellige årgange at ankomme. Mange kommenterede den hidtil lækreste scene, der stod og glimtrede i den store kantine. Eleverne købte massere af øl og roste den mega gode musik cafe. Det fik mig i rigtig godt stemning. 

Folk var afslappede og glade, fordi det endelig var blevet fredag. Musikken spillede. Vejret var dejlig lunt og solen skinnede. Jeg var fuld. 
Det var en perfekt start på en god weekend og nogle hyggelige timer med klassen.

Eftermiddagens højdepunkt var helt klart efter Emil stabil havde spillet. Det var nemlig Extendos Bandens tur. De var dårlige. De havde heldigvis en lille overraskelse med. Det var Original Patte sutter, selveste kongen, en kæmpe vinder synes jeg. Det var en mega fed overraskelse for alle, og folk kunne ikke få armene ned. PATTE, PATTE, PATTE råbte de. Og jeg råbte med, også.

Da alle bandsne havde spillet var det blevet sent, meget sent. Mørket var faldet over Marselisborg og folk var bange. Da jeg er den modigste jeg kender, sagde jeg at de andre bare skulle tage hjem. ”Pas på hinanden. Gå i grupper” sagde jeg. Min klasse takkede mig tusinde gange og drog ud i mørket. Så ryddede jeg op efter musikcafeen helt alene, i mørket. Sådan lidt ligesom en helt.

Ugen efter var der rigtig god stemning i klassen. Vi havde nemlig tjent penge på at holde musik cafeen. Vi fik den geniale og kompetente ide om at smide pengene på roulette. Det var spænderne. Sindssygt spændende. 
Jeg forslog at vi smed alle pengene på rød 21 og det gjorde vi. Da den flinke roulette-dame smider kuglen rundt, går der ikke længe før den mister fart og stopper. Den landede fandeme på rød 21. Hvem kunne havde troet det.
”JUHUU” råbte alle. Femogtredivetusinde kroner lige ned i klassekassen. Det var fantastisk. 

Desværre spillede klassen videre, uden mig, og tabte alle pengene. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar